10. syyskuuta 2017

CURRENTLY @ BISHOP'S STORTFORD

DSC_0004 DSC_0009 Untitled DSC_0001 DSC_0022
Moikka! Mulla on kohta ensimmäinen viikko takana täällä Briteissä. Täytyy kyllä sanoa että jännä, miten hyvin oon kotiutunut ja miten helppoa oli aloittaa hommat aupairina. Ei tietenkään koko ajan oo pelkästään helppoa ja kivaa, perhe on kiireinen ja lapset tosi vauhdikkaita joten haasteita piisaa. Kaiken kaikkiaan oon kuitenkin tosi tyytyväinen ja viihdyn hyvin, eikä esimerkiksi koti-ikävää ole juuri vielä tullut.
Suurin haaste on toistaiseksi ollut vaan mun paha flunssa, iltaisin on vaikea saada unta yskän ja kurkkukivun takia, ja mun silmät tulehtui vähäsen. Onneksi marssin aika heti apteekkiin ja silmätipoilla mun silmät alkaa olla aika normikunnossa, ja rähmiminen ja punoitus kadonnut.
Kaupunki missä asun on tosi kiva, tää on aika pieni kooltaan, minkä vuoksi täällä on tosi helppo liikkua kävellen ja pyörällä oikeestaan ihan minne vaan. Jos vertaan tätä koti-Raaheen Suomessa, niin tää on pinta-alaltaan selkeesti pienempi ja tiiviimpi, mutta ihmisiä on reilut 10 tuhatta enemmän minkä vuoksi tulee tosi vilkas vaikutelma kun vaikka kulkee keskustassa. Musta muuten tuntuu että vasemmanpuoleiseen liikenteeseen on tosi hirmu vaikea tottua vaikka en edes autolla ajele, mutta kun on vaikea tajuta kummalta puolelta autot on tulossa ja mistä pitää väistää:-D Vähä sellanen fiilis että meinaa aina jäädä auton alle jos ei oo ajatus mukana.
Ei kuitenkaan mitään älytöntä kulttuurishokkia ole tapahtunut, aika samalla tavalla arki rullaa kuin Suomessakin. Ehkä hassuinta on ollut se kun lapset pitää hakea koulusta vaikka koulu on ehkä kilsan päässä, ja siis nimenomaan lapset eivät saa lähteä koulusta yksin. Oon kuitenkin itse kulkenut ihan ekaluokasta lähtien itse koulumatkan, mutta täällä vanhemmat tms ovat mukana ja lasten täytyy jäädä aina risteykseen odottamaan vanhempia. Ehkä sekin kun mun perheessä on suomalainen isä vaikuttaa siihen, että täällä tuntuu aika "normaalilta" ja tää perhe on asunut aiemmin 11 vuotta Dubaissa ja vasta vuoden Englannissa, joten ei oo ehkä muutenkaan niin englantilainen kuin voisi olla. Esimerkiksi safkat on ihan hirmu hyvät, toisin kun normaalisti täällä syödään aika paljon esimerkiksi valmisruokia, ja muutenkin aika epäterveellistä ruokaa.
Itse lapsista sen verran että ihan mahtavia kaikki, hirmu vauhdikkaita tosin ja kun on 4 muksua vastuulla niin ei tosiaan helpoin urakka aina pysyä näiden perässä. Mutta tuun hyvin juttuun ja odotan että pääsen tutustumaan koko perheeseen vieläkin paremmin :-)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rock On